Ebba Lilliehöök är det senaste tillskottet i Roarings styrelse

Roaring meddelar idag att Ebba Lilliehöök är ny styrelsemedlem i SaaS-bolaget från och med 25 oktober 2023. Ebba, en erfaren och kompetent ledare inom investeringsvärlden, kommer att spela en viktig roll i bolagets framtid.

Roaring är glada att meddela det senaste tillskottet till styrelsen då Ebba Lilliehöök blir ny styrelsemedlem i SaaS-bolaget. Ebba har en gedigen erfarenhet inom finansiell strategi, förvärv och tillväxt och kommer att spela en viktig roll i bolagets framtida strategiska beslut. Ebba började sitt uppdrag den 25 oktober 2023 genom Nordstjernan Growth och stärker Roaring i bolagets strävan efter fortsatt tillväxt.

”Jag vill hälsa Ebba Lilliehöök varmt välkommen som ny styrelsemedlem i Roaring. Ebba har en fantastisk bakgrund och gedigen erfarenhet som tillför stort värde till Roaring på vår resa framåt. Jag är övertygad om att Ebbas finansiella kompetens och erfarenhet av expansion och tillväxtföretag kommer hjälpa oss att sätta rätt strategi framåt. Att hon dessutom har arbetat nära partnerskap och management är något som vi kommer att dra nytta av, särskilt när vi utvärderar styrkorna i vår produkt. Vi ser verkligen fram emot att ha med Ebba i styrelsen!” säger Johan Jensen, vd på Roaring.

"Det känns väldigt roligt att bli invald i Roarings styrelse. Jag är riktigt imponerad av vad Johan och teamet bygger och ser fram emot att aktivt stötta bolaget, i synnerhet i frågor relaterade till expansion och finansiell analys. Roaring är ett kraftfullt bolag med utgångspunkt i en skalbar produkt med stor kundnytta, vilket lägger grund till goda tillväxtmöjligheter framåt," säger Ebba Lilliehöök.

Ebba har en masterexamen från Handelshögskolan i Stockholm med tidigare expansion- och förvärvsrelaterade befattningar inom Axel Johnson-gruppen, Telia Ventures och Klarna. På Telia Ventures fokuserade Ebba på att identifiera tillväxtmöjligheter och nya intäktsben och på Klarna spelade hon en central roll inom förvärv, investeringar och partnerskap.

Roaring, etablerat 2016, är ledande inom automatiserade kund- och leverantörskontroller med fokus på att minimera affärsrisker. Genom smidig tillgång till affärskritisk information säkerställer Roaring regelefterlevnad och stärker organisationers riskbedömningar – och kan samtidigt bidra till en sömlös onboarding av nya kunder. Allt för en värld utan tidskrävande, frustrerande och onödigt komplicerade affärskritiska processer.

Roaring rankas som det 14:e snabbast växande teknikföretaget i Sverige enligt Deloitte Sweden Technology Fast 50. Under det senaste räkenskapsåret växte Roaring med nära 50% och målet är en ännu snabbare tillväxt nästkommande år. Roarings huvudkontor ligger i Danderyd, Stockholm.

För mer information, besök www.roaring.io eller kontakta Roaring på 08-819 820.

Hundratals bluffbolag har fått indragna tillstånd – så vet du om du har med oseriösa aktörer att göra

Deloitte Fast 50: Roaring är ett av Sveriges snabbast växande techföretag